sobota 8. listopadu 2014

3D ART

Jednoho dne, když jsem zrovna neměla úplně co dělat (nejspíš to bylo tehdy naposledy), jsem projížděla videa na Youtube. Po krátkém rozmyšlení, co chci vůbec najít, jsem napsala do vyhledávače ,,draw". A pak už to jelo samo. Od ,,realistic eye" přes ,,amazing drawing" po ,,3D drawing". To mě vážně zaujalo! Sledovala jsem hlavně videa od VamosArt. Je to neuvěřitelný talent! :-) A právě jeho rubikova kostka mě donutila něco takovéh zkusit.

Fotka první snahy o 3D dojem.


Rubikova kostka

Určitě nikomu z Vás neušlo, že je taková ,,malinko" křivá :-). Ale řekněme, že je to takový druh. Některé kostky jsou záhadné svoji zdánlivou nesložitelností a tahle, již poskládaná, je zase originálně křivá.  
Ne, teď vážně. Strašně záleží na tom, jak se to vyfotí. Fotek bylo opravdu moc. Nakonec to tahle vyhrála, ikdyž teda není ideální. Ale samozřejmě, že bude nejspíš chyba i v samotné kostce - tedy i ve mně.
Mimochodem - kostku jsem malovala den před jejím výročím (40 let od vzniku). Nevěděla jsem to. Ale byla to docela vtipná náhoda :-).

 
Po kostce jsem se znovu vrátila k YT a objevila nový obrázek. Naprosto fascinující obrázek propasti (opět od stejného autora). Dostala mě ta hloubka. Je to jen papír, ale člověk z toho má tak dobře  zvláštní pocit...teda alespoň já :-).

Posuďte sami. 

díra do světa/stolu/papíru/mysli

U tohoto obrázku mě začaly opouštět idealistické představy o jeho vzhledu. Je to totiž do poslední chvíle překvapení. Něco kreslíte a vidíte to svýma očima -  takže úplně normálně. Ale když se na to podíváte přes foťák, uvidíte to úplně jinak. A když najdete správnou polohu, ze které fotíte, bude to vytvářet 3D dojem. Háček je v tom, že když se snažíte kreslit podle videa, vidíte svoji předlohu vlastně rovnou ze ,,správného" úhlu. Takže pokud vám to nedojde hned (ano, jako mně), tak se můžete ve výsledku docela divit :-).
Ale řekla bych, že to nakonec nedopadlo až tak špatně, ne?


Autorem mého dalšího 3D pokusu je Michi The Artist. Viděla jsem jeho video, kde kreslí tenisku (zvláštní v tom jednotném čísle :-D). Nedalo mi to a rozhodla jsem se to zkusit. Zabralo mi to páteční večer a část sobotního rána (není to nijak podstatná informace, ale musím nějakým způsobem ocenit samu sebe, že si to pamatuju, i když naprosto nechápu proč :-D). A vznikla bota v životní velikosti.

Jedna pohodlná bota (papír je přece měkký, ne? :-))

slušivá kecka


Špička by mohla být užší, ale nemůžeme přeci diskriminovat lidi s širšíma nohama :-). 


Potom jsem narazila na další úžasné umění - sklo! Zapátrala jsem po jednodušším návodu, jak docílit efektu skla a našla jsem video od Fine Art-Tips. Rozhodla jsem se, že zkusím nakreslit skleněnou kouli. Výsledek sice nebyl takový, jak bych si ho představovala ale na začátek to docela jde. Hlavním problémem je totiž to, že nemám žádnou bílou barvu, nebo pastelku, která by nebyla spíš do žluta :-(. Budu to muset ještě nějak vyřešit, protože mi to docela narušuje plány.
 
Tady je na ukázku ta koule.

skleněná koulička
U tohoto obrázku jsem zjistila, jak těžké je docílit opravdu pravidelného tvaru. Naštěstí se to dá ,,zašmoulit" různými stíny :-).


Zatím poslední moje prostorovější kresba vznikla poměrně nedávno (nějak 1. nebo 2.11.2014). Chtěla jsem kreslit zase něco, co má tolik odlesků a stínů. Ale na skleničku s vodou jsem si ještě netroufla (jeden z důvodů je i ten, že jediná z těch, co doma máme a dala by se nakreslit, je zrovna ta, co se tak strašně špatně leští, protože je úzká). Místo toho jsem si vzala lžičku a pokusila jsem se o její překreslení. Kov je docela podobný, alespoň co se světla týče, takže už jsem měla poměrně zkušenosti.
 
Jedna kávová/čajová lžička.
 
lžička
Bylo to asi poprvé, co jsem něco takového kreslila podle skutečného předmětu a ne podle videa nebo fotky. Takže jsem musela sama odhadnout stíny, odlesky a tvar (ten mi také dělal největší potíže, protože se mi neustále nedařilo zachytit to prohnutí).

To jsou, tedy prozatím, všechny mé prostorovější/3D obrázky. Ale určitě budu pokračovat, protože se chci naučit kreslit třeba sklenici s vodou.

Hezký zbytek dne a děkuji, pokud jste dočetli až sem :-).

Žádné komentáře:

Okomentovat